Oslo

• Laveste punkt : 0.00m
  • Høyeste punkt : 447.15m

apr 15 07:21

Craft MTB 6 dagers - 6 etappe.

6. Brandbu-Holmenkollen, ca 105 km: (Omsøkt trase)

Samme vei ut av Brandbu som du kom inn, helt til du har syklet under toglinja igjen, da skal du øyeblikkelig inn til høyre i sving før Haugen og opp langs hus og inn på kjerrevei. Denne følges over mot sagbruket, høyre på asfaltvei og venstre igjen etter hundre meter og på sti under R 4 og opp til Moen skole. Gjennom skolegården og så venstre og raskt høyre. Så venstre igjen etter fem hundre meter og opp bakken. Høyre i veidele og forbi Hanserud og videre på sti/kjerrevei til Hallumsætra og ut på grusen og videre oppover på den tre hundre meter før du tar inn høyre på sti på baksiden av Hvalbykampen. Snart er du ved hytte og følger nå skogsbilveier til Skjerva, høyre på asfalten og venstre igjen etter to hundre meter og på hyttevei til denne butter. Så inn på sti og over liten demning i sør-enden av Skjerva.
Fra Skjerva sykles til Avaldssjøen. Kryss riksvei 35 ved Bruvoll. Følg traseen ca. tre km til høyre mot Korsvann og Langvannet. Stigning før etappens høyeste punkt før du kommer ned til Grua sentrum ved ”Varden”. Under jernbaneundergangen og til høyre mot Mylla. Etter fem km til venstre ved Snellingen mot Harestua/Svartbekken. Ved Svartbekken tar du av til høyre gjennom bom opp til Fjellsjøen/Gjerdingen-via Gjerdingsdammen (sti) til Skillingen og Stryken. Via Store Sandungen til Hakkloa og Kikut. Østre Fyllingen mot Finnerud. Fra Finnerud via Blankvannsbråten (trillesti) på grusvei til Ullevålseter. Fra Ullevålseter følges løypetrase til Frognerseteren og ned til Holmenkollen.

Gratulerer, du er vel fremme, og kan kalles en ekte hardhaus.

• Lengde : 104.00km
  • Oppover : 1636.41m
  • Nedover : -1683.99m
  • Laveste punkt : 95.31m
  • Høyeste punkt : 614.42m

aug 16 19:39

Oslo - Moss

Fin landeveistur på lite trafikerte veier. Denne loggen følger den skiltede sykkelruta og er den mest optimale tror jeg. (har prøvd et par alternative ruter før) Turen ta ca 2:30 i relativt rolig tempo med ræser.

I moss kan man ta bastøferja til Horten for en billig penge (går hver 1/2 time)

• Lengde : 64.24km
  • Oppover : 888.88m
  • Nedover : -868.12m
  • Laveste punkt : 35.50m
  • Høyeste punkt : 171.00m

aug 01 21:02

Veitvet - Movatn - Gåslungen - Hammeren - Veitvet

Dette er en rundtur. Turen min starter fra Veitvet, men du kan godt bruke Stig ved Årvoll som utgangspunkt. Etter å ha passert Linderudkollen vil du komme til et teknisk parti på ca 200m. Deretter bærer det videre på grusvei til Sander gård. Fra Sander til Sandermosen stasjon er det asfalt, og deretter er det grusvei helt til du kommer til Hammeren. Resten av turen tilbake er på asfalt. (Asfalten mellom Hammeren og Brekke kan unngås om det ønskes)

• Lengde : 43.62km
  • Oppover : 1011.00m
  • Nedover : -1000.38m
  • Laveste punkt : 185.00m
  • Høyeste punkt : 481.00m

jul 23 21:30

Lillomarka - Nordmarka rundtur grus

Et alternativ til kikutrunden..