Lillehammer-Røyslimoen

jun 20 10:26

Røyslimoen-Olympiaparken

Sporet går på stier og i skilløypene mellom Røyslimoen/Vårsetergrenda og Olympiaparken. Artig leik på sti.

Sporet er gjort med Sony Ericsson W995. Denne legger ikke med høyde i GPX filene.

Data hentet fra min Polar S720I

• Lengde : 24,8 km
  • Oppover : 6,375 km (29%)
  • Nedover : 6,659 km (27%)
  • Flatt: 11,745 km (47%)
  • Stigning: 465 m

• Lengde : 24.55km

jun 20 10:22

Røyslimoen_Øfsdalsfossen

Flott stisykling i Lillehammer omr.  Starten går ved Lysløypa ved Hestehoven/Vårsetergrenda. Ta til sti til venstre som er merket Kvitmannsberget. Artig stistykling. Ta til Høyre når man kommer til skiløypa. Følg denne til man kommer til veien mellom Vårsetetergrenda og kanalen. ta til Høyre for deretter å ta til venstre opp mot Mesnasaga på grusveien. (Gjennom Grinda). Følg grusveien ppover. Hold til venstre i krysset. (Veien rett grem går opp til Sorgendalshytta). Følg veien videre oppover og inn på skogsbilvei. Ett stykke inn er stien merket mot Øfsdalsfossen. Ta denne. enkelte krevende partier, men stien byr p fin teknisk stisykling. Etter at man har krysset elva over ei bru, kan man ta til venstre i skiløypa. Turen går tilbake mot Birkebeinerstadion på klopper over myrene. Turen ender igjen i Vårsetergrenda.

Sporet er gjort med min Sony Ericsson W995. Den legger ikke inn høyde i gpx filen.

• Lengde : 18,9 km
  • Oppover : 4,075 km (22%)
  • Nedover : 3,583 km (19%)
  • Flatt: 11,22 km (59%)
  • Stigning: 195 m

• Lengde : 19.31km

jun 19 22:50

Røyslimoen Rundt 1 Stisykling

Start Røyslimoen/Vårsetergenda. Sykle opp gangstien opp mot Gamle Røysliveg. Kryss Røyslivegen og ta til venstre på sti ca 100 m opp i bakken. Følg stilen på baksiden av husene. Fin teknisk sykling. Stien går forbi flere gapahuker. Etter hvert kommer man inn på Hestevegen. ta denne til Høyre og deretter opp mot Krokvang. Vel oppe på Messenlivegen ta til venstre for deretter å ta opp til Høyre ved skiltet Holtlien Trevare. Følg vei/traktorveg. etter ca 200 m etter at man har gått ovr en grind ta stien til høyre.

Følg stien. Kjempe fin sykling. Hold til venstre  når du kommer til Skjellerudsvea. Her er det bratt oppover. Ikke mist motet når du kommer opp er det herlig stisykling nedover over Sollihøgda. Etter en stund kommer du til ett kryss hvor du enten kan ta ned til Krokvang, ned mot Sorgendalshytta (se Røyslimoen Rundt 2) eller ned til Vårsetergrenda som dette sporet). Følg stien ned til Ryllikvegen. Ta til høyre ved Hestehoven og følg Lysløypa innover. Ta til sti ti venstre som er merket Kvitmannsberget. Artig sykling. Ta til til venstre ned nedfartsløypa. Her er det flere muligheter. Sporet følger nedfartsløypa ned dertter til venstre opp opp mot Røyslimoen via Messenlivegen.

God tur:-)

• Lengde : 20,5 km
  • Oppover : 5,277 km (26%)
  • Nedover : 6,433 km (31%)
  • Flatt: 8,775 km (43%)
  • Stigning: 480 m

• Lengde : 19.74km

jun 19 22:22

Røyslimoen Rundt 2 på stier

Turen starter starter i Røyslimoen/Vårsetergrenda. Sykle oppover langs Messenlivegen til du ser skiltet til Holtlien Trevare. Her starter moroa:-) Ta til venstre opp og følg traktorvei oppover. ca 200 me etter at man har gått over en grind ta av stien som går til høyre. Følg stien. Kjempe fin sykling. Hold til venstre  når du kommer til Skjellerudsvea. Her er det bratt oppover. Ikke mist motet når du kommer opp er det herlig stisykling nedover over Sollihøgda. Etter en stund kommer du til ett kryss hvor du enten kan ta ned til Krokvang, ned til Vårsetergrenda (Se spor Røyslimoen Rundt 1) eller som dette sporet ned mot Sorgendalshytta. Sporet går videre mot Mesnasaga. Denne stien er vanskelig og det må påberegnes noe bæring. Fra Mesnasaga følger man skiløypa opp mot Sjøseterveien.  Ta stien til høyre før du kommer opp til Sagmyra. vel oppe på Skjøseterveien kan man enten ta denne mot Birkebeinerstadion (som sporet) eller ta turen opp i OL løypene..

Dette er morsom og teknisk stisykling. Lykke til

• Lengde : 24,5 km
  • Oppover : 6,334 km (26%)
  • Nedover : 8,018 km (33%)