Skeikampen

sep 09 21:03

Rausjøen rundt

300 høydemeter opp fra bygda kan godt droppes. Start gjerne der sporene møtes. Sørsida av sjøen er sti. Ok ved tørre forhold. Gjørmete når det regner. Resten er traktorvei og grusvei av varierende kvalitet.

• Lengde : 8.48km
  • Oppover : 186.40m
  • Nedover : -195.15m
  • Laveste punkt : 703.80m
  • Høyeste punkt : 773.40m

sep 09 20:44

Skeikampen gul og violett løype combo

Flott rundtur på (3 timer for meg) høyfjellsstier. Jeg tok denne med en helt standard diamant hardtail. 29er eller en lett freerider gjør turen enda morsomere. Transportetappe opp til toppen av skeikampen, eller ta heisen om den går. Gulmerket løype startes ved steinbua på toppen og går langs kanten av skeikampen til avlundkampen, for så å gå videre til Skardbua. Et par små stykker med det jeg kaller svært krevende sti, eller trilling for min del. Nordsida av avlundkampen og skardbua er knutepunkter for mange stier i området. Fra skardbua følger du violett løype til prestkampen (Høyeste topp i området) Herfra er det tre løyper som går ned. Rød til bånseter, og prestkampråket som går rett ned bratteste sida. Denne ble kjørt på utflukt sist det var her. Freeride/ DH er nesten påkrevd for dette. Følg violett løype videre ned til gammelseter. Nokså krevende i starten. Flyt siste tre fjerdedeler. Ved krysset midt i bakken kommer du inn på sporet "sjøseter".  Fra gammelseter er det ti minutter grusveg til du kommer tilbake til alpinanlegget. Om du er av de nerdene som bedriver Geocaching, er det fem cacher langs ruta.

• Lengde : 20.18km
  • Oppover : 731.85m
  • Nedover : -741.40m
  • Laveste punkt : 827.80m
  • Høyeste punkt : 1248.80m

sep 06 23:15

Sjøsetra

Grusvei fra skeisvegen til sjøsetra. Følg skilting mot Bånseter fra sjøsetra. Når du kommer til krysset nord for kroktjønn går det sti til Lindvikseter, Bånseter, prestkampen og torsdalen. Jeg fulgte ruta mot Torsdalen til lilla løype. (Sykkelløype til skeikampen) Flytsone til du når gammelsetra Stedvis svært tekniske stier fra sjøsetra mot torsdalen. Fine flytpartier. Alle myrene er steinsatt med flate steiner.

• Lengde : 31.50km
  • Oppover : 817.70m
  • Nedover : -969.45m
  • Laveste punkt : 338.00m
  • Høyeste punkt : 1016.60m

sep 06 22:51

Kyrakampen2

Teknisk krevende singletrack med lange flytsoner. Trisnippseter - Kyrakampen er bratt med en del bæring. Kjørbar ned med gode ferdigheter eller freeridesykkel. Kyrakampen - Austlid er fantastisk. Følg blå løype. Start og slutt er på grusveg uansett hvilken veg du kjører.Merk: Jeg kjørte feil ved kyrakampen og fulgte løypa mot gammelseter et stykke før jeg snudde. Dette er også en fin sti. Se kyrakampen 1

• Lengde : 9.67km
  • Oppover : 332.05m
  • Nedover : -354.35m
  • Laveste punkt : 738.80m
  • Høyeste punkt : 981.60m

sep 06 22:36

Kyrakampen1

Teknisk rundtur med mye flyt. Kan fint kjøres begge veier. Stedvis vått og steinete ved Gammelsetra. Fint å parkere der vi gjorde, men helt greit å starte ved austlid fjellstue. Se kyrakampen 1. Følg Blå løype mot kyrakampen og grønn løype derfra via gammelsetra og tilbake til start. Evt motsatt:-)