Ræser/Temposykkel

jul 22 16:48

Smuglerruta

Veien fra Bøylestad og over til Nes Værk var visstnok en gammel smuglerrute. Uvisst hva som ble smuglet  her. Men, veien er utenfor "allfarvei" og lite traffikert. God stigning fra Stoa og opp til Blakstadheia og deretter grei stigning opp mot Toppen av Nes Værk. Etter Fiane ca 1-2 kilomteter ta av mot venstre og mot Eydehavn. Flotte veier mot Strengereid og Eydehavn.

• Lengde : 77.99km
  • Oppover : 1672.75m
  • Nedover : -1667.25m
  • Laveste punkt : 41.00m
  • Høyeste punkt : 235.00m

jun 29 21:57

Fin tur på Spanske landeveier

Super landeveistur i flott terreng. Både småkuppert og fine tempopartier. Ganske teknisk til tider med hårnålssvinger og små bakker.

• Lengde : 49.83km
  • Oppover : 423.28m
  • Nedover : -409.29m
  • Laveste punkt : 53.34m
  • Høyeste punkt : 235.13m

jun 27 13:39

Tur til Selbusjøen

Over Bjørkmyr og Fv 704 til Klæbu sentrum, deretter retning Svean og tok av til venstre etter første skikkelige bakke. Herfra bra stigning opp til toppen av Ståggån som er gammel ferdselsvei fra Selbu til Trondheim bl.a. med kvernsteiner. Må ha vært litt av et slit med hest og slede for det var enda brattere den gangen. Nå er det asfaltert og brukbar vei, men litt slitt asfalt. Skikkelig utforkjøring ned til Selbusjøen og fortsatte til Bjørkli før jeg snudde nesa heimover igjen. Kunne fortsatt langs grusvei opp til Gjenvollhytta, men tok ikke risken på "overtrening" det er bra stigning opp der.

Tok heimvegen over Tiller og Sjetnemarka tilbake til Bjørkmyr. Men jeg har til gode å forstå hvordan jeg får motvind både på vei ut og på vei inn

• Lengde : 51.65km
  • Oppover : 853.53m
  • Nedover : -864.59m
  • Laveste punkt : 69.35m
  • Høyeste punkt : 307.28m

jun 24 13:58

Bynesrunde - variant

Etter slitsom runde i Klæbu dagen før, skulle jeg myke opp med en tur om Granåsen. Men da jeg kom dit var formen så god at jeg like så godt la ut på en tur rundt Byneset for å se etter St. Hansbål. Det var dårlig med bål, men mange syklister som tok runden i motsatt retning og derfor fikk medvind der det trenges mest.

Heimefra syklet jeg over Leira for å holde høyden og slippe å starte med opp og ned. Grei grusvei ned til Øvre Leirfoss og så ble det en liten pause hos svogeren i Sjetnemarka. Derfra rake veien over Tonstad, Bjørndalsbrua og Kolstad over til Granåsen. Syklet over Smistad og om Ringvål over til fv. 707 ved Myrsund. Deretter var det motvind hele veien nesten inn til Trondheim igjen, men en rast og forfriskninger hos en nabo med hytte nede ved fjorden gjorde underverker. Fra Ila og heimover valgte jeg å sykle over fra Marienborg til St. Olavs hospital og deretter sykkelnettet sørover. Siste bakke opp mot heimen svei godt i lårene, men alt i alt en flott runde. Men se bort fra tiden - det ble flere pauser enn normalt.

• Lengde : 48.31km
  • Oppover : 803.18m
  • Nedover : -798.37m
  • Laveste punkt : -15.72m
  • Høyeste punkt : 238.06m

mai 28 14:21

HOVETRI sykkelrute

Dette er løypa som sykles 2 runder på kortløype og 4 på lang. En veldig grei løype uten de store bakkene. Starter nede på handicapstranda på Hove og følger vei ut av Hove leir, deretter til venstre. Videre mot høyre ved skiltet avkjørsel kongshavn. Tar av mot Gjerstad og kommer etterhvert dit vi svinger ut fra leiren.
Jeg klarte jo å kjøre feil på sista rundt og fikk noen strafferminutter.

• Lengde : 21.41km
  • Oppover : 433.88m
  • Nedover : -424.88m
  • Laveste punkt : 22.00m
  • Høyeste punkt : 73.00m

mai 24 15:43

Dølemotråkken

Klassisk ritt. Start fra Dølemo og ned til Svenes, deretter opp myklandsdalen. Over til Åmli og videre helt til endes i Tovdal og tilbake igjen. FLott tur.